• Necmettin Kar
  • 27 Şubat 2018
  • 0
  • 9

SEO uyumlu başlık nasıl olmalı?

“Etkili SEO uyumlu bir başlık nasıl yazılmalı” sorusunun cevabı sizleri Search Engine Results Page (SERP) yani Arama Motoru Sonuç Sayfası’nda ilk sıralara çıkarabilir. Bilinçli bir biçimde konulan başlıklar sizleri Google ve ziyaretçi gözünde rakiplerinizin karşısında savunsalar da, bilgi eksikliği ile konulan başlıklar hem ziyaretçilerinizi öfkelendirebilir hem de arama motorları tarafından Spamlı duruma düşürülebiliriniz. SERP’te yer alacağınız iki önemli obje olan SEO Başlık (Title) ve SEO Kısa Açıklama (Description) sizin arama motorlarındaki görünen yüzünüzdür adeta. Sayfanızın ya da ürününüzün bilinirliliğini artırmak ya da etki alanını artırmak için bu konuya dikkat etmenizi istiyorum.

SEO title ve SEO description neden önemlidir?

Arama motorlarına giren internet kullanıcılarının siteniz hakkında bilgi sahibi olması, sonuç sayfasında (SERP) gördükleri kadardır en başta. Burada arama yapanlara gösterilen Başlık ve Açıklama onları tatmin ederse sayfanıza gireceklerdir. Her şey bununla da bitmese de siz ziyaretçiyi sitenize kadar çekmeyi yalnız title ve description maharetiyle sağladınız. Her şey burada bitmiyor. Asıl iş burada başlıyor. Sitenize gelen kişiler aradıklarını bulduklarında sayfada uzun süre kalarak aradıkları şey ile meşgul olurlar. Yine aynı aramayı yaptıklarında sizin sayfanızı ararlar ve hiç tereddüt etmeden sayfanıza tekrar gelirler. Böyle siteler arama motorları gözünde değerlidir. Ziyaretçinin taktirini kazanan siteler Google gibi arama motorları tarafından da ödüllendirilirler. Google sizin anahtar kelimelerinizde yükselmenizi sağlayabilir. Hatta sizi arama ritüellerinde hiç olmayan sonuç sayfaları oluşturarak buralarda bile gösterebilir.

Etkili SEO başlığı nasıl olmalıdır?

Google gibi arama motorları olmasaydı yazdığınız bir kompozisyona nasıl bir başlık koyardınız? Hani Türkçe öğretmeniniz size bir konu verdi. Örneğin bu konu “teknoloji” olsun. Teknoloji ile ilgili giriş, gelişme ve sonuç bölümünden oluşan çok güzel bir yazı kaleme aldınız. Son olarak da bir başlık koyacaksınız. Tercih edeceğiniz başlık muhtemelen “Teknoloji” ya da “İnsan ve Teknoloji” şeklinde olacaktır. Aslında doğru olan da budur. Ancak Google icat oldu başlıklar da bozuldu. Aynı şekilde bir de Google için yazalım aynı makaleye bir başlık. Muhtemelen şöyle bir başlık koyacağızdır “Teknoloji nedir? Teknoloji ne zaman başladı? İlk teknolojik gelişmeler nelerdir?”. Maalesef büyük büyük siteler de artık bu şekilde sırf SERP’te (arama motoru sonuç sayfasında) çıkmak için başlıklar kullanıyor. Aslında bu yaptıkları “SPAM yapmak” olarak adlandırılıyor ve de arama motorlarının hiç de hazzetmediği bir uygulamadır. Kesinlikle böyle bir başlık atmayın. Büyük sitelere genellikle bir şey olmasa da geçtiğimiz yıllarda Milliyet ve Hürriyet de dahil olmak üzere ülkemizin en büyük siteleri bile Google tarafından uyarılmış. Bir müddet bu Spam başlık uygulamasından vazgeçmiş gibi görünseler de şimdilerde yine benzer şekilde başlıklara şahit oluyoruz. SEO uyumlu makale nasıl yazılır başlıklı konumuza göz atın.

SEO uyumlu başlık nasıl olmalı?

Etkili SEO uyumlu başlığın nasıl olmaması gerektiğiniz sanırım anladınız. Makalenize en uygun başlık, içeriğini en iyi anlatan ve en kısa başlıktır. Burada sizlere açıklamaya çalıştığım SEO uyumlu başlık nasıl olması gerektiği ise, bu parçaya “SEO uyumlu başlık nasıl olmalı?” şeklinde içeriği en iyi şekilde açıklayacak bir başlık atabilirim. Başlıkta anahtar kelimeleri kullanmalıyız ancak abartılı olmayacak şekilde. Google başlıkla birlikte Description yani açıklama/özet kısmını da sonuçlarda gösterir. Google arama sonuçlarında gerçekten kalıcı olmak için özet kısmı da anahtar kelimeler (keywords) içermelidir. Google üzerinden ziyaretçi döngüsünü tam ve kalıcı sağlamanın yolu kısaca şöyle sağlanır.

Kullanıcıların ve arama motorlarının sayfalarınızın ne hakkında olduğunu bildiklerinden, meta başlığı ve meta açıklaması SEO açısından büyük önem taşımaktadır. Meta başlığı ve açıklamalarını doğru yazdığınız sürece, arama motorları bunları bir ipucu olarak algılayacak ve bir arama yapıldığında sayfayı olabildiğince yüksek sıralara yükseltecektir. Arama motorlarının sayfalarınızı anlamasını kolaylaştırmak için anahtar kelimelerin hem başlık etiketinde hem de meta açıklamalarında bulunması gerekir. Sayfanızın başlık etiketi ve meta açıklaması SERP’de (arama motoru sonuç sayfası) görünür ve kullanıcıların sayfanın başlığını tıklamadan önce sitenizden neler bekleyebileceğini anlamalarını sağlar.

Kaynak: necmettinkar.com.tr

  • 27 Şubat 2018 tarihinde yazıldı.
  • 0 yorum yapıldı.
  • 9

Yazar: Necmettin Kar

Birçok ünlü isim ve firmalar için yaptığım SEO çalışmaları sonrasında, bu birikimimi artık sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bundan böyle İnternetten nasıl kazanç sağlanır sorusuna yanıt bulmaya çalışacağız. Hiç bir yerde bulamayacağınız bilgiler ve görselleri sayfamızda bulabilirsiniz.
Tüm Yazılarına Git

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?