SEO Agency dünyanın birçok ülkesinde sıkça kullanılan bir tabir olsa da ülkemizde henüz bu tabir bilinmiyor. Türkiye’de Kurumsal SEO Danışmanlığı ya da SEO Ajansı şeklinde ifade bulan SEO hizmetlerinin neler olacağına ilişkin kurumların ya da kişilerin farklı yöntemleri var. Ben genellikle Rusya ve ABD’de uygulanan SEO teknikleri üzerinde duruyorum. Türk meslektaşlarımın da çalışmalarını ve tavsiyelerini uygulamaya gayret ediyorum. Kaliteli ve yetkin bir SEO şirketi web sitelerini ihya edebilmek için hangi yöntemleri kullanıyor? Bu sorunun yanıtı vermek çok zaman alacak olsa da sizleri sıkmadan bildiğimiz SEO firmalarının çalışmaları hakkında kısaca bilgi vermeye çalışalım.
İçindekiler
Öncelikle site analizi yapılıyor
Büyük SEO firmaları ile çalışmak için görüşmenizin ardından sitenizin durumu analiz ediliyor. İlk sıraya gelip gelemeyeceği, gelebilecek bir pozisyondaysa da bu ne kadara mal olur gibi bir dizi inceleme sonrasında size teklif sunuyorlar. Bazı SEO şirketleri ya da SEO danışmanları belirli bir fiyat vererek kendi çalışmaları için ilan verebiliyor. Bu çok inandırıcı bir tutum değil. Çünkü “akıllı telefon” anahtar kelimesi ile “Kırıkhan ceviz fiyatları” anahtar kelimelerinin hem aranma hacmi hem de rekabet oranı çok çok farklı. Arasında dağlar kadar fark var desek yanlış olmaz. Bir SEO uzmanı bu iki anahtar kelime için aynı fiyatı vermeyecektir.
SEO Agency ile Garanti ve sözleşme
Bazı SEO şirketleri SEO çalışması öncesi sözleşme yapıyor, belirlenen sıralamaya sitenin getirilememesi durumunda para iadesi yapacağını taahhüt ediyor. Bu da çok sıcak baktığım bir durum değil aslında. Bir site için yapılacak yanlış çalışmalar, sitenin gelecek dönemini mahvedebilir. Çalışma konusunda iade garantisi var diye hemen bu çalışmaya girişmemenizi öneririm. Çünkü bilinçsiz SEO çalışmaları yapanlar siteniz üzerinde deneme yapıyor olabilir. Çok güvendiğiniz bir firma değilse, iade garantisi de olsa SEO anlaşması yapmayın.
Çalışma öncesi planlama ve çalışmaya başlama
SEO Agency ile örneğin “online marketing” aramalarında ilk sıraya gelebilmek için anlaşma sağladınız. SEO Ajansı öncelikle sitenin mevcut durumunu ortaya koyar. Ardından hedeflenen anahtar kelime için yapılması gerekenleri belirler. Çalışmaların öncelikle sitede başlayacağını bilmemiz gerek. Sitenin hızı, mobil uyumluluğu, anahtar kelime yoğunluk durumu gibi özellikleri kontrol edilir ve ekstra çalışmalar yapılıp yapılmayacağına karar verilir. Keyword yoğunluğunun çok düşük olması (normal oran yüzde 2-3 civarı olmalı) durumunda “online marketing” anahtar kelimesi ile yakın ilişkili anahtar kelimeler olan “online marketing specialist”, “local online marketing”, “online marketing services”, online marketing agency”, “online product marketing”, “online marketing campaign”, “online marketing firm”, “online marketing expert” gibi anahtar kelimelerle birlikte çalışma yapılacak anahtar kelimeye de yoğunluk kazandırılır.
SEO çalışmalarına harici SEO ile devam edebiliriz
Sitenin iç bölümündeki sıkıntılı durumların halledilmesinin ardından “Harici SEO” olarak da bilinen dış SEO çalışmasına geçebiliriz. Bu çalışmalar genellikle güncel, otoriter ve alanında etkin web sitelerinden alınacak baklinklerle başlayabilir. Domain uzantılarının son yıllarda önem kazandığını da hesaba katarsak sadece .com uzantılı ve Google News kayıtlı haber sitelerinden alınacak backlinklerin çok da etkili olmayacağını söyleyebiliriz. Özellikle webmaster forum sitelerinde (R10 ve Wmaraci) başta olmak üzere Google News kayıtlı sitelerden yapılan tanıtım yazısı satışlarının artık eski etkiyi göstermediğinden emin olabilirsiniz. Backlink alınan sitelerin anahtar kelime ile alakalı ve farklı uzantılardan (com, net, gen.tr, com.tr, edu.tr … ) oluşmasına dikkat edelim.
Çalışmaları zamana yaymalıyız
SEO Agency kriterlerinden biri de çalışmaların oldubittiye getirilmemesi yönünde. “Hemen çalışmayı yapıp paramı alayım” düşüncesi içinde olan SEO firmalarından ya da danışmanlarından uzak durun. Çalışma zamana yayılarak doğal bir görünüm oluşturmalı. Google gözünde bilinçli ve ücretli çabalarla sıralama değiştirme çok da hoş karşılanmıyor. Google yetkililerinin her zaman dile getirdiği bir söz var “Google olmasaydı sitede neler paylaşırdınız?” şeklindeki bu sözün anlamı şu ki; web sitelerini Google arama sonuçlarında çıkmak amacıyla yapmayın. İçerikleri bunun için girmeyin. Ziyaretçilerinizin ihtiyacını gidermek için yapılan siteler doğal SEO‘ya sahip sitelerdir. Bu yüzden SEO çalışmalarının aceleye getirilmemesine özen göstermelisiniz.