ADSENSE-kazanma-tbm-artirma

Google AdSense geliri artırma yolları

Google reklamları olaqn Adsense ile kazançlarınızı yüzde 100’e hatta daha da fazla artırabilirsiniz. Google AdSense kazancını artırmak için bir çok yol deneniyor. Ancak en kesin yolu TBM yüksek siteler ile yolunuza devam etmek olacaktır. Google AdSense TBM artırma yöntemleri diye bir şey yoktur aslında. Sizin sitenizdeki içeriğe göre reklamlar çıktığından TBM’ler Adwords reklam verenleri tarafından belirlenir. Örneğin çok fazla rekabetin olduğu kategorilerde reklam gelirlerinde tıklama başına maliyet (TBM) yüksektir. TBM yüksek siteler için sayfamızda yayınlayacağımız “Türkiye’de TBM en yüksek kazanç elde edilen kategoriler” yazımızı okuyabilirsiniz.

Google AdSense kazancınızı artırmak için yapmanız gerekenleri madde madde yazarak açıklama yapmaya çalışacağım. Ancak öncelikle sizin sayfanızı takip edenlerin düzeni bilmeniz gerekiyor. Örneğin sitenize biri “Guluncum ağrıyor, hangi ilacı kullanmalıyım?”, “Böğrüm sancıyor” aramasını yaparak geliyorsa muhtemeln sizin sayfanızı ziyaret edenler köylü kesimdir. Bunu bu aramalarla açıklamak zor ama sizin daha detaylı araçtırma yaparak ziyaretçi profilinizi çıkarmanız gerekir. Evet böyle bir siteniz varsa reklamlarınızın sayfa açılır açılmaz görünmesi, ziyaretçilerinizin hemen reklama tıklaması muhtemeldir. Google reklamları konusunda 2006 yılında reklama tıklama oranı ortalama yüzde 80’lerdeyken, 2018 yılında ortalama yüzde 3 civarındadır. Bu da demek oluyor ki, sayfanızda reklamlara tıklayanların birçoğu artık reklamları biliyor ve reklamlara tıklamak istemiyor.

Günümüzde Google AdSense reklamlarından çok kazanmak için;

1- TBM yüksek kategorili siteler kurmalısınız

Bilindiği üzere interaktif reklamların fiyatlarının belirlenmesinde daha çok rekabet göz önünde bulundurulur. Google Adwords de rekabete dayalı bir fiyatlandırma reklam için ödeyeceğiniz meblağları belirliyor. Doğal olarak çok fazla firma ya da kişi tarafından reklam verilmesi durumunda reklam için ödeyeceğiniz fiyatlar da artıyor. Örneğin bir haber siteniz var ve bu siteye 1 kişinin girmesi size hit dışında hiç bir artı sağlamıyor. Bunun için de tıklama başına ödemeniz gereken maliyet (TBM) doğal olarak az oluyor ve reklam ücretleri ve reklam gelirleri de az oluyor. Ancak bir siteniz daha var ve bu siteden beyaz eşya satışı yapıyorsunuz. Sitenize her gelen internet kullanıcısının amacı yeni bir buzdolabı, bulaşık makinesi, çamaşır makinesi ya da fırın almak.

2- Büyük ebatlı reklamları tercih edin

Google reklamlarının küçük ebatlı olanları yerine daha büyük ebatlı olanları tercih edebilirsiniz (300 x 600, 336 x 280) ve Google kazanç artırma kodunu kullanarak küçük reklamlar yerine büyük reklamlar görünmesini sağlayabilirsiniz.

Google kazanç artıma kodu:

reklam-kazanci-artirma-kodu

Esnek reklam kodunuzun ca-pub ve Slot kodunu yukarıdaki kodlarla değiştirip ekleyebilirsiniz. Böylece sayfada küçük ebatlı reklamlar yerine sayfa genişliğine (mobil, tablet) uygun en büyük reklamlar gösterilir. Kaynak: Google Premium

3- Reklamları sayfanın başına eklemeyin

Reklamları sayfanın en başına değil de, parçanın içine ve sonuna eklemelisiniz. Adsense yayıncılarının artık bilmesi gereken bir şey var ki, insanlar sayfanıza girdiği anda reklamlarınıza tıklamazlar. Sayfaya girer girmez reklama tıklasalar bile, reklama tıkladıklarını fark edip hemen reklamı kapatacaklardır. Bu da hem sayfanızda geçirilen süreyi azaltacak hem de reklama istemsiz tıkladığından, geçersiz trafik vs gibi nedenlerle AdSense kazancınızı düşürecektir.

4- Reklam ekleme hakkınız

3 bağlantı birimi ve 3 görüntülü ve metin reklam birimi ile Feed içi reklam birimi kullanabilirsiniz. Rekları kalıcı olarak eklemeden önce deneme süreçleri ile hangi reklam türlerinin, nerelerde daha fazla tıklandığını analiz ederek, reklamlarınızı buna göre güncellemelisiniz. Bağlantı birimlerinin TBM’lerinin de genel olarak düşük olduğunu gördüm. TBM’ler sayfa içeriğine göre farklılık gösterse de, bağlantı birimlerinin TBM’sinin genel olarak düşük olduğunu biliyorum. Sizlere de 3 bağlantı birimi hakkınızın üçünü de kullanmamanızı öneririm. Reklamlarda yeni sayfada açma özelliği olmadığından, TBM’si az olan reklamlara tıklanması hem sayfadan ziyaretçiyi çıkaracağı gibi çok düşük kazanç getirecektir.

5- Eşleştirilen içerik reklamlar

Bu reklamların dışında eşleştirilen içerik reklam birimini de kullanmanız sayfanızda geçirilen süreyi de artıracaktır. Sayfanızda bir konuyu okuyan ziyaretçi, başka bir konu yoksa sayfadan çıkacaktır. Sayfada bulunma sürenizi artırmak için başta eşleştirilen içerik reklamları geliştiren Google, artık bu içerikler içine de reklamlar serpiştirmektedir. Ancak eşleştirilen içerik reklamların TBM’lerinin çok çok düşük olduğunu gördüm. Eğer sayfanızda “benzer içerikler” gibi bileşenler mevcutsa eşleştirilen içerik kodunu kullanmayabilirsiniz.

6- Reklamlarınızı inceleyin

AdSense Reklam inceleme merkezine gelerek buradan uygun olmayan reklamları engelleyebilir, sitenizin ziyaretçi profiline uygun olan reklamları incelenmiş olarak işaretleyebilirsiniz. Türkiye reklamları bölümünde son incelememde 6 binden fazla reklam vardı. Buradaki reklamlar günlük olarak değişiyor. Siz de sitenize giren kitlenin tıklaması muhtemel reklamları (TBM yüksek olanları tercih edin) incelenmiş olarak işaretleyerek, sitenizi ziyaret eden kitlenin tıklamayacağı reklamları da engelleyerek, görünen reklamlara tıklanma oranlarını artırabilirsiniz.  Bu da sizin AdSense gelirinizi artıracaktır.

7- Kişiselleştirilmiş reklamları kapatın

Kişiselleştirilmiş reklamlar bazı siteler için kazancı düşürmektedir. Site kategorinize göre kişiselleştirilmiş reklamları kapatabilirsiniz. Örneğin siteniz altın fiyatları ile ilgili bir site. Sitenizi ziyaret eden kişinin de ilgi alanları balıklar ve arabalar. Sitenize girdiğinde bu kişiye balıklarla ve arabalarla ilgili reklamlar çıkacaktır. Yani bu ziyaretçi zaten yeteri kadar balıkları ve arabaları incelemiştir. Sizin sitede daha farklı bir reklam olmalı ki, tıklasın.

8- Eşzamansız reklamları kullanın

Google AdSense reklamları içinde eşzamanlı ve eşzamansız reklamlar seçenek olarak size sunulsa da, sitenin hızlı açılması ve reklamların hemen görünmesi için eşzamansız reklam kodlarını kullanmanızı tavsiye ediyoruz.  Kaynak: Google

Televizyonda reklam vermek için ne kadar ödemeniz gerekir? Bu konuyu merak edenler için yazımıza göz atabilirsiniz.

  • 24 Şubat 2018 tarihinde yazıldı.
  • 0 yorum yapıldı.
  • 16

Yazar: Necmettin Kar

Birçok ünlü isim ve firmalar için yaptığım SEO çalışmaları sonrasında, bu birikimimi artık sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bundan böyle İnternetten nasıl kazanç sağlanır sorusuna yanıt bulmaya çalışacağız. Hiç bir yerde bulamayacağınız bilgiler ve görselleri sayfamızda bulabilirsiniz.
Tüm Yazılarına Git

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?