E-Ticarette az kazanmanızın 9 nedeni

E-Ticarette az kazanmanızın 9 nedeni

Son yıllarda iyiden iyiye önem kazanan e-ticaret sektöründe atılan bazı yanlış adımların kazancı azalttığına dair veriler var. Peki, E-Ticarette çok para kazanamamanızın nedenleri nelerdir? Neden, çok çalıştığınız halde kazancınız aynı ölçüde artmıyor? Hatta günden güne neden kazancınız azalıyor?

Pandemi döneminde daha çok rağbet görmeye başlayan internetten alışveriş yapma eğilimine rağmen bazı firmaların bu etkiyi pek de göremedikleri ortaya çıktı. Bazı firmalar doğru stratejiler geliştirerek adeta zirveyi görürken, aynı sektördeki diğer firmaların kazançlarının daha da azalması dikkat çekiyor. Peki, e-ticarette yanlış yapılan hangi uygulamalar kazançların bir türlü artmamasına ya da mevcut kazançların da düşmesine neden oluyor? Bugün sizin için bu konuya açıklık getiriyoruz. E-ticaret firmalarının yaptığı 9 önemli yanlışa tek tek bakalım. İşte firmaların e-ticaret sektöründe başarısız olmasına neden olan o 9 önemli yanlış.

Yanlış hedefler

Yanlış hedefler

E-ticarette ilk aşama hedeflerin belirlenmesi olmalı. Eğer hedefleri yanlış belirlediysek amacımıza ulaşmamız mümkün olmayacaktır. Örneğin hedefiniz aylık 100 birim satış yapmak ve sizin potansiyeliz 10 birim satış yapabilmekse, üst düzey bir hedef belirlediğiniz ve mevcut imkânlarla belirlediğiniz hedefe ulaşamayacağınız öngörülebilir. Hedefinize ulaşamamak da hem sizin hem de çalışanlarınızın motivasyonunu düşürebilir. Bu yüzden gerçek ve doğru hedef koyabilmek, e-ticarette kazanabilmenin ilk koşuludur.

Yanlış seçimler

Yanlış seçimler

İnternet kullanıcıları e-ticaret sitelerine doğrudan, sosyal medya aracılığıyla ya da arama motorları üzerinden ulaşıyorlar. Burada onları e-ticaret sitesine çeken en önemli faktör, ürüne ulaşılması için yapılan çalışmalar. Bazı durumlarda ürüne ulaşılsa bile, ürünü satın almaktan vazgeçiliyor. Bunun nedenleri üzerine düşünmek gerekir. İnsanlar, ihtiyaçları olup sattığınız ürünü görüp incelediği halde neden sipariş vermiyor? Onca zaman harcamasına rağmen siparişten vazgeçmesi neden?

Zamanlama hataları

Zamanlama hataları

E-Ticaret firmalarının en fazla satış yaptıkları dönemler hiç kuşkusuz önemli günler ve haftalardır. Örneğin ramazan bayramı, kurban bayramı, sevgililer günü, anneler günü, babalar günü, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı gibi günlerde yapmanız gereken kampanyaları, farklı zamanlarda yaptığınızda azalan ihtiyaçlardan dolayı kampanyanız hedefine ulaşamayabilir. 

Ücretli takipçi satın alma ya da çekilişle büyütülen hesaplar

Ücretli takipçi satın alma ya da çekilişle büyütülen hesaplar

Büyük mağazaların en önemli satış stratejilerini, sosyal medya hesaplarını takip eden kullanıcılardan edindiğini biliyor muydunuz? Bir E-ticaret mağazanız var ve sosyal medya hesabınızı 100 bin kişi takip ediyor. Bu takipçiler eğer organikse, onların cinsiyetinden, yaşlarından, konumlarından, sosyal medyayı kullandıkları zamandan ve etkileşimde bulundukları alanlardan edinilen bilgiler ve buna göre belirlenecek satış stratejilerinin ne kadar etkili olabileceğini bir düşünün. Çekilişlerle sağlanan sosyal medya takipçilerine yönelik yapılacak satışlar adeta hedefi belirlemeden ok atmaya benzetilebilir. Bu yüzden, sayfanızı takip edenlerin sayısı az da olsa gerçek ve organik olmaları sizin satışlarınızı büyük oranda artıracaktır.

Yanlış ağ seçimi

Yanlış ağ seçimi

E-Ticaret firmalarının en çok kullandığı reklam ağları arasında Google Adwords, Youtube ADS, Facebook, Instagram, Twitter yer alıyordu. Bunun yanında son aylarda Tiktok reklamları ve Yandex Direct de yoğun olarak kullanılmaya başlandı. Ancak bu reklam ağlarını doğru kullanmadığınızda, reklam masraflarınız satıştan elde edeceğiniz kârın da üzerine çıkabilir. Bu da zarar etmenize neden olur.

Sosyal medya reklamları daha çok Steve Jobs’un “İnsanlar çoğunlukla siz onlara gösterene kadar ne istediklerini bilmiyorlar.” Sözünü doğrular nitelikte bir işleyişe sahip. Yani aslında ihtiyaçları olmayan şeyleri sadece ihtiyaç duyabileceklerini fark ederek satın almalarını sağlıyor. Ancak Google Adwords reklamları, insanların ihtiyaç duyup da aradıkları ürünleri size göstererek gerçek ihtiyaçlarınıza ulaşmanızı sağlar. Burada tabi ki en uygun fiyatlı, en kaliteli, en olumlu yorum almış, güvenilir ürünler tercih edilir. Siz de eğer günü kurtarmaya dönüş bir satış düşünmüyorsanız bunlara dikkat ederek ileriki süreçlerde satışlarınızı kararlı bir şekilde artırabilirsiniz.

Abartılı fiyatlandırma

Abartılı fiyatlandırma

E-Ticarette artık her şey o kadar şeffaf ki siz ürünlerinizi çok yüksek fiyatlardan satışa sunsanız da çok ucuz fiyatlardan satışa sunsanız da ihtiyaç sahibi bu fiyatların anormal olduğunu biliyor. Bunu görebilmelerini sağlayan siteler bile var artık. Örneğin akakce.com, cimri.com, incehesap.com, epey.com gibi siteler ürünlerin ortalama fiyatlarını görmenizi sağlıyor. Bu da çok uçuk fiyatla satış yapan ya da çok ucuz satış yapan firmaları ortaya çıkarıyor. Çok pahalı fiyata satışlar müşteriyi kaçırabileceği gibi çok ucuz fiyatlı ürünler de müşterinin ürünün kalitesiz ya da çakma ürün olabileceği düşüncesine sahip olmasına neden olabilir. Eğer çok spesifik bir ürün satmıyorsanız fiyatlarınız makul düzeyde olmalıdır.

Güncelliğin korunamaması

Güncelliğin korunamaması

Toplumun interneti ve gündemi takip etmesi artık eski zamanlara göre daha kolay. Bu yüzden satışını yaptığınız ürünlerle ilgili kampanyaların zamanlaması çok önemli. Sizin sayfanızda gündemde olan konularda kampanyalar ve indirimler olması potansiyel müşterinin gözünde sizi farklı bir konuma yükseltecektir. Tedarik edemeyeceğiniz ya da tükenen ürünlerle ilgili bilgilendirici ibarelerin satış sayfanızda olması, son tüketim tarihi geçmiş ürünlerin satışının devam ettirilmemesi gibi güncellik konusunda da dikkat edilmeli. Müşteri satış sayfanızı ziyaret ettiğinde, birilerinin anlık olarak sayfadaki hareketliliği takip ettiğini hissetmeli. Canlı destek, Whatsapp ile iletişim ya da müşteri hizmetleri gibi merak edilen her konuda size ulaşabilmelidir müşteriler.

Zamansız dönüt

Zamansız dönüt

En çok da anlık dönütlerin sağlanması müşteriyi memnun eder. Bir konuda size müşteri bir soru sormak için iletişim formundan ya da mail ile iletişime geçtiğinde, müşteriye çok geç dönüş yapılması, o müşterinin kaybedilmesi demektir. Çünkü ihtiyaçlar için çok fazla beklenmez. Bu da zaten kararsız olan müşteriyi ikna etmek için onun aklına takılanları giderebilmekten geçer. Zamansız dönüşler potansiyel müşterinin gözünden sizin ilgisiz bir satıcı olduğunuz algısının oluşmasına da neden olabilir.

Amatörlük algısı

Amatörlük algısı

Kurumsal bir görüntü müşterinin size güvenini artıran en önemli detaylardan biridir. Sitenize giren ya da sosyal medya hesabınızı ziyaret edenlere, merdiven altı bir satıcı, amatör bir sayfa izlenimi vermemelisiniz. Satış sayfalarında sizinle ilgili adres, telefon, MERSİS numarası ya da faaliyet izin belgesi gibi kurumsal çalıştığınızı gösteren detayları paylaşmanızı tavsiye ederiz. Sizin sayfanızdan bir ürün alacak kişinin, karşısında bir muhatabı olduğuna inanması gerekir. Sorun yaşadığında, bu sorunun çözüleceğine inanması gerekir. Steve Jobs’un şu sözünü hatırlayalım. “En iyisini yapın: Yaptığınız her işte en iyisini yapmaya çalışın. Başarı yeni başarıları getirir. Mükemmeliyet tutkusu olan insanları işe alın.”

Mutlu satışlar.

Bir cevap yazın