Anahtar Kelime Yoğunluğu Ölçme Aracı

Anahtar Kelime Yoğunluğu Ölçme Aracı

İçeriklerdeki anahtar kelime yoğunluğu (Keyword Intensity) arama sonuçlarında çıkabilmeniz için çok önemlidir. Keyword Intensity İngilizce tabiri olsa da biz buna anahtar kelime yoğunluğu diyoruz. Google gibi diğer arama motorlarında da kendi anahtar kelimelerinizde ilk sırada çıkabilmek için içeriğiniz ile ilgili kelimelerin kullanımı önemlidir. Arama motorunu kullananların yüzde 78’i cümle ya da kelime grubu şeklinde arama yapmak yerine anahtar kelimeyi yalnız arar. SEO nasıl yapılır yerine “SEO” araması yapılır. Bu da kelimelerin seçimini ve içerikte kullanımını önemli kılar.

Anahtar kelime yoğunluğunu aşmayın

Anahtar kelime yoğunluğu denince bazı web sitesi kullanıcılarının aklına bol miktarda anahtar kelimenin serpiştirilmesi gelse de bu durum, Google tarafından cezalandırılmanıza neden olabilir. Anahtar kelimeleri tekrar takrar kullanmak, çok fazla etiket (tag) girişi yapmak, başlığa anahtar kelimeleri dizmek şeklinde yapılan anahtar kelime yoğunluğu sitenizin SandBox’a atılmasına da neden olabilir. (SandBox Nedir: Fazla hit almak ya da sitenin bazı değerlerinde artış sağlayarak arama motorları karşısında kazanç sağlamak maksadıyla birtakım hile hurda hareketleri sonucunda sitenin Google tarafından indexlerinin silinmesi, arama sonuçlarında gösterilmeyerek arama motorları üzerinden ziyaretçi gelişinin engellenmesi durumudur.

Anahtar kelime yoğunluğu (Keyword Intensity) ne kadar olmalı?

İçeriklerinizde anahtar kelime yoğunluğunun belli bir oranda olması gerekir. Anahtar kelime yoğunluğunuz bu oranın altında olursa hit alma konusunda sıkıntı yaşayabileceğiniz gibi, yoğunluğun fazla olması da sitenizin arama motoru tarafından cezalandırılarak SPAM’lı site kategorisine atılmanıza neden olabilir. Bu gibi sorunlara maruz kalmamanız için sağlıklı bir site içeriğinin anahtar kelime yoğunluğu yüzde 2-5 arasında olmalıdır. Örneğin SEO hakkında yazılan 300 kelimelik bir makalede anahtar kelime sayısı en az 6, en fazla da 15 olmalıdır. Şahit olduğum bazı tanıtım yazıları ya da içeriklerde anahtar kelime yoğunluğunun yüzde 80 olduğunu gördüm. Google tarafından böyle bir sitenin nasıl spama sokulmadığını merak edip, konuyu arkadaşımla paylaştım. Site adresine tekrar girdiğimizde spamlandığına şahit olduk. Aynı hataya kesinlikle düşmemelisiniz.

Anahtar kelimelerinizi kullanırken sadece içerik içinde yer yer serpiştirmek yerine, bu kelimelere hem başlıkta, hem özet/açıklama kısmında hem de ana içerik bölümünde yer vermelisiniz. Bunun yanında önem sırasına göre içeriği belli paragraflar şeklinde yazarken birinci başlık (H1), ikinci başlık (H2), üçüncü başlık (H3) şeklinde H etiketlerini de kullanmalısınız. Hepinize sağlıklı içeriklerinizle maksimum kazançlar diliyorum.

Anahtar kelime yoğunluğu (Keyword Intensity) sorgulamak için tıklayın.

  • 4 Mart 2018 tarihinde yazıldı.
  • 1 yorum yapıldı.
  • 14

Yazar: Necmettin Kar

Birçok ünlü isim ve firmalar için yaptığım SEO çalışmaları sonrasında, bu birikimimi artık sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bundan böyle İnternetten nasıl kazanç sağlanır sorusuna yanıt bulmaya çalışacağız. Hiç bir yerde bulamayacağınız bilgiler ve görselleri sayfamızda bulabilirsiniz.
Tüm Yazılarına Git

Yorumlar (1 Yorum)

  • Zeki Çolak yazmış:

    Bu mükemmel bilgiler icin teşekkürler Necmettin Bey. Buradaki anlattığınız gibi yazdırdım yazıları. Sonuçları sizinle paylaşacağım. İyi çalışmalar

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?