google-adsense-kazanc-rehberi

Adsense yeni reklam politikası ile reklam adedi arttı

Google AdSense reklamlarından kazanç sağlayanların her yıl dile getirdikleri birbirinden farklı onlarca öneri oluyor. Bunlar kullanıcıların kazancını artırmanın yolları olarak da kabul edilebilir. Google üzerinden para kazananların büyük bölümü Adsense yayıncı servisi ile ödeme alıyor. Yani web sitelerine ya da farklı platformlara Google Adsense reklam kodlarını ekleyerek burada yayınlanan reklamlara tıklanması karşılığında hesaplarına ödeme gönderiliyor. Yıllardır politikalarından taviz vermemesi ile bilinen Google reklam verenlerin haklarını korumak adına hile ve hurdalı işlere hiç bir zaman müsaade etmedi. Bazı ülkelerdeki Google çalışanlarının da AdSense üzerinden reklam kazancını katlamak adına politika ihlallerine göz yumdukları hatta kendi sitelerinde de bu uygulamalara gittikleri yönünde haberler yapıldı. Özellikle reklam adet politikası ihlal edilmişti. Yani Google her sayfada sadece 3 reklam birimi ile 3 bağlantı birimine izin veriyordu ve bunun dışına çıkılmıştı. Türkiye’deki Adsense ekibi ile ilgili henüz böyle bir durum yaşanmadı.

Google mühendisleri reklam adedinden ziyade reklamın kalitesi üzerine durmaya karar verdi. Reklam politikalarında değişikliğe gitti. Artık 3 bağlantı birimi ve 3 reklam birimi sınırlaması kaldırıldı. Sayfanıza dilediğiniz kadar Google reklamı ekleyebilmenizin önü açıldı. Ancak bu da bir kurala bağlandı. Büyük reklam birimi adedi 1’den fazla olamaz. Büyük reklam birimi olarak da 300 x 600 ebadındaki reklam ve daha geniş ebatlı reklamlar kastedilmiş. Yani 336 x 280 ebadındaki reklamdan ya da 300 x 250 ebadındaki reklamdan dilediğiniz kadar reklam ekleyebilirsiniz sitenize. Ancak yine bir şart var bu da reklam görüntüsü içeriğin görüntüsünden fazla olmamalı. Yani makul şekilde dilediğiniz kadar reklam ekleyin ama büyük reklamdan da en fazla 1 adet ekleyin demeye çalışılıyor.

Google reklamlarından kaç adet eklesem?

Bu yazıyı okuyorsanız Google reklamlarında tıklama başına kazanç sağlandığını biliyorsunuzdur. Tıklama başına verilen kazanç yani TBM’nin önemini yeniden anlatmaya gerek yok sanırım. Sayfanızda yayınladığınız yazıların reklam verenlerin ilgi duyduğu alanlardan olması, burada çıkacak olan reklamların da TBM oranının yüksek olmasını sağlayacaktır. Çok fazla reklam ekleyerek içerik ile reklamların birbirine girmesi, ziyaretçiyi olumsuz etkileyecektir. İlk yaptığım site olmasa da 2006 yılında AdSense kullandığım ilk sitede günlük reklama tıklama 7500’leri geçiyordu.

adsense kazanç görseller

Yine 2014 yılında farklı bir projede yine AdSense ile büyük kazançlar sağlamıştık. O dönemlerde sadece tıklamaya odaklandığımızdan kaliteli içerik kısmını görmezden geldik. Örneğin görselde yer alan tıklamalar ile TBM yüksek bir içerik ile bu kazancın 4-5 katını kazanabilirsiniz. Yani çok reklam ekleyerek reklam sitesine çevirseniz de siteyi, kullanıcının tıklama olasılığını artıran sadece nicel durum olamaz. AdSense reklam optimizasyonu da yapmalısınız.

Reklam optimizasyonu nasıl yapılır?

Google reklamlarında ince ayarlar yaparak kazancınızı artırabilirsiniz. Bunun için yapmanız gerekenleri tek tek saymak gerekirse;

1- TBM değeri olan içerikler hazırlayın. Anahtar kelimeleri yeterli düzeyde ekleyin. Yazıların site içeriği ile uyumlu olmasına özen gösterin.  Boya çeşitlerinin tanıtıldığı sayfada pasta tarifleri ile ilgili yazı yayınlamayın.

2- Sitenin kitlesine göre Kişiselleştirilmiş reklamları aktif ya da pasif yapın. Bazı sitelerde kullanıcı eğilimleri önemlidir ve kişiselleştirilmiş reklamlar daha fazla kazanç sağlayabilir. Ancak bazı durumlarda kişiselleştirilmiş reklamların çıkması, kullanıcının tıklama eğilimini azaltacaktır. Burada sitenin içeriği önemlidir.

3- Reklamları engelleyin. Bazı reklamlar sizin site kitlenizin çok çok uzağında olabilir. Ver günde 100 defa da görüntülense hiç tıklama almaz. Bu gibi reklamları raporlardan takip ederek engelleyebilirsiniz.

4- Reklamları inceleyip onaylayın. Onaylı reklamlar daha sık gösterilir. Örneğin İndirim katalogları ile ilgili bir sayfanız varsa, ŞOK indirim reklamlarını inceleyip onaylayabilirsiniz. Bu durumda Bim kataloglarını incelerken de Şok indirim reklamları görüntülenecek ve zaten siteye indirimleri incelemek için gelen ziyaretçinin reklama tıklaması ile kazancınız artacaktır.

5- Reklamları tıklama olasılığı en yüksek olan yerlerde konumlandırın. Yandex webmaster sayfasından alacağınız kod ile sitenizi doğruladıktan sonra yandex metrica üzerinden sayfanın hangi bölgelerinde tıklamaların yoğunlaştığını görebilirsiniz. Buna göre de reklamları bu bölgelere yerleştirebilirsiniz.

yandex-metrica-necmettinkar-kurumsal-seo-uzmani

6- Reklam seçimi konusunda özellikle 300 x 250 ve 336 x 280 ebatlı reklamlara fazlaca yer verirken esnek reklam olmalarına da özen gösterin. Sayfanızın boyutuna göre responsive sayfalar için bulunmaz bir nimet olan Google AdSense esnek reklamlar ile sayfanıza göre boyutlanan reklamları ekleyerek her açılışta reklamlarınızın görünmesini sağlayın. Ayrıca mini reklamlar yerine, reklam verenlerin en çok tercih ettiği 300 x 250 ve 336 x 280 ebatlı reklamlardan daha küçük reklamların çıkmaması için kod ekleyin.

7- Reklamların günlük, haftalık ve aylık analizlerini yaparak hangi reklamların tıklandığını saptayın ve tıklanmayan reklam bölümlerini ve reklam ebatlarını kaldırın. Böylece satılmayacak üzümü pazara götürmemiş olursunuz. Tıklama ihtimali olmayan reklamları hiç boşuna göstermemiş olursunuz.

  • 7 Nisan 2018 tarihinde yazıldı.
  • 4 yorum yapıldı.
  • 14

Yazar: Necmettin Kar

Birçok ünlü isim ve firmalar için yaptığım SEO çalışmaları sonrasında, bu birikimimi artık sizlerle paylaşmaya karar verdim. Bundan böyle İnternetten nasıl kazanç sağlanır sorusuna yanıt bulmaya çalışacağız. Hiç bir yerde bulamayacağınız bilgiler ve görselleri sayfamızda bulabilirsiniz.
Tüm Yazılarına Git

Yorumlar (4 Yorum)

  • Furkan Sayar yazmış:

    Yandex metrikada bu görseldeki gibi tıklanan alanlara nereden bakabiliyoruz acaba?

  • Aynur yazmış:

    Bu güzel anlatımınız için teşekkür ederim. Kişiselleştirilmiş reklamların takı sitesi için aktif mi pasif mi olmasını tavsiye edersiniz?

    • Merhaba Takı sitesinde Kişiselleştirilmiş reklamları kapatmanızı öneririm. Çünkü kişinin ilgi alanlarıyla ilgili ancak takı ile çok ilgisiz reklamlar çıkacaktır. Takı sitesinde farklı (örneğin iPhone8 reklamı) reklamları gören ziyaretçi, bunların reklam olduğunu bilecek ve tıklamayacaktır.

Yazı hakkında görüşlerinizi belirtmek istermisiniz?